Monday, October 8, 2007

ku lihat akan pemandangan pantai....angin bertiup di wajah ku....tempat yang membuat ku selesa


mengapa kah aku baru saja sedar akan tempat ini. tempat dimana kita berdua bersama, mengisah kan akan bekal masa depan kita bersama. tempat duduknya yang ku ingat lembut dan selesa diduduki telah menjadi keras dan menyengal kan. permandangan laut dan pantai tidak lagi seindah seperti yang ku ingat di dalam ingatan ku.

mengapa? adakah saat2 sebelum ini, semua itu tidak ada tatkala ku bersama mu? adakah keberadaan mu ketika itu, membuat ku gembira dan selesa dimana saja ku berada. asalkan kamu ada disisiku?

betapa terang nya langit ketika ini, mengingat kan ku akan masa depan yang kita janjikan bersama namun sekarang di selubungi kegelapan awan hitam. membuat hati ku redup dan sedih tanpa mu. mengapa kamu harus pergi meninggal kan tatkala semuanya seakan sempurna bagi kita berdua. teringat nya ku, pemergian mu yang tidak ku sangka...kesayuan nya masih terasa

aku menandah kan tangan ku depan mata ku. tangan ku yang pernah membelai dan menyentuh mu. kelembutan pipi kamu masih terukir di tangan ku. kesedihan air mata mu masih terasa di jejari ku, tatkala kau bersedih di pangkuan ku. mengapa semua nya harus terukir kukuh dengan ku. kamu telah pergi dan tak mungkin kembali...namun kamu meninggal kan aku semua ini. sudah ku kata kan kepada kamu....kalau kamu pergi jangan sekali kali meninggal kan apa yang akan mengingat kan kamu. kamu mengatakan kembali kepada ku...kamu berjanji tidak akan meninggal kan aku. tidak kah kau tahu sekarang aku tidak sanggup menahan kesengsaraan ini. kesayuan nya bagi ku menusuk keperitan hatiku.

pangkuan mu yang tiada, aku kecarian. mengapa ko telah pergi...namun aku masih terasa akan secebis hati mu didalam hati ku masih bersama ku. tidak ku menidak kan akan pemergian mu untuk selamanya...tapi suara hatiku mengatakan kau masih berada disisiku kerana secebis hari mu di dalam hati ku masih terasa. bukan kah kita telah berbahagi hati tatkala kita berjanji akan bersama selamanya.

namun apa daya ku untuk menghalang semua ini....mungkin ini adalah suratan takdir untuk kita berdua....kita sebagai manusia hanya mampu untuk merancang kehidupan kita sebaik mungkin dan hanya Ia yang menentu kan segala. ku pasrah dengan semua ini....biar lah ku duduk di sini seketika....mengenang akan keindahan bersama mu tatkala dahulu.

---------------- Now playing: Avril Lavigne - When You're Gone via FoxyTunes

0 comments: