Wednesday, October 22, 2008

Market d seberang sana....kat mana? WEST END LAH

Assalamualaikum peeps

since musim exam dah nak dekat ni, tendency atau pun kemungkinan ataupun probability orang nak mempost something kat blog ni telah drastically berkurangan. disebabkan masa yang tidak mengizin kan...dah scheduled jugak tak mengizin kan. nda pulang ku mngatakan this wud be the last post for this semester sebab in my scheduled ada lagi tinggal satu event yang akan ku tunggu. liat lah dan tengok nanti apa dia.

ok back to the post...mmm lau nda salah ku, last weekend i decided to join them tuk pergi ke West End Market yang tak brapa jauh letaknya. kami bertiga menunggu ketibaan rombongan yang lain dari Fred Schonell drive kat Guyatt Park Jetty dan dengan hanya menyeberang ke West End Jetty telah pun sampai ke West End. ku sangka destinasi ku telah tamat di saat itu, rupanya alum lagi.....we have to take bus ride (191) untuk pergi ke Davies Park dimana Market telah di adakan setiap sabtu.

it was my first time kesana and it was syok hahaha. yeah macam everything u can get there. bilang saja apa yang ndak. nak ubi, ubi ada...nak buah ovacado, memang ada....nak roti...roti pun ada. pokoknya segala2 ada lah. untuk membuat hati anda tertarik lagi untuk pergi ke sini, harganya memang murah belaka. owh yeah yang membuat ku tertarik West End market ni sebab ada seafood berjual. tapi sayang nya nda ada ikan air tawar. alah ikan yang terdapat kat Brunei. kalau d salai....d tunu (dbakar) aduh.....mau bahagia hidup ku untuk sesaat hahaha.

aku suka jua the market because it definitely Colourful in every sense, barang, sayur, people, food, and flowers...menyawang ku bergambar hahaha. somehow the market reminds me of Tamu d Kuala Belait. dunno why =D


oh yeah untuk orang2 yang geli mahupun religion-restricted-forbid to touch canine ataupun anjing/kuyuk. hendak lah dan di nasihat kan supaya berhati2 dan melihat kiri kanan, mahupun belakang dan depan kerana kawasan ini juga orang putih dan sewaktu dgn nya akan mendukung dan membawa jalan anjing mereka dengan sewenang-wenang nya. highly alert dan bersedia untuk mengelak dengan secepatnya supaya tidak diwajipkan menyuci kan segala seluar mahupun kulit diri kita hahaha.


Saturday West End Market

ani kami dah sampai kat bus stop where 191 dropped us off to get to the market from West End Jetty


The Market juga telah menyediakan hiburan seperti kugiran, mereka telah menyanyikan lagu oh kanak2, Joget si baju kuung, Hujan Baai-Baai dan Cam2 brit.

Segala jenis bunga pun terdapat d sini, bunga merah, bunga merah jambu, bunga tahi ayam dan bunga tahi kuning pun ada.



Segala Jam untuk menyedapkan dan menyamankan lagi roti anda. Chutney atu apakan?



Tempat bergunting as a fren of mine cakap, macam platform to perform magic show.


Ryan XD


Ikan Seafood!!!!! nyum nyum. ikan merah atu kalau d bakar/tunu aduh ma....sedap hingga menjilat segala tapak kaki dan tangan hahaha


Roti Bakar, Roti Sandwhich, Roti Jala, Roti segala mcam roti...pilih lah mengikut kesukaan biskita

0 comments: